کرسی نظریه‌پردازی (ترویجی): تحلیل نقش برهمکنش‌های فناورانه حوزه سایبری بر شکل‌گیری فضاهای تعاملی درون شهری

۲۳ دی ۱۴۰۲ | ۱۵:۲۹ کد : ۶۰۰۴ اخبار پژوهشی و فناوری
تعداد بازدید:۵۶
کرسی نظریه‌پردازی (ترویجی): تحلیل نقش برهمکنش‌های فناورانه حوزه سایبری بر شکل‌گیری فضاهای تعاملی درون شهری

کرسی نظریه‌پردازی با عنوان «تحلیل نقش برهمکنش‌های فناورانه حوزه سایبری بر شکل­‌گیری فضاهای تعاملی درون شهری» توسط دکتر لیلا کوکبی عضو هیئت علمی گروه طراحی شهری دانشگاه هنر در تاریخ 17 دی‌ماه 1402 در سالن پژوهشگاه دانشگاه هنر ارائه شد. جناب آقای دکتر امیر شکیبامنش به‌عنوان ناقد و دبیر علمی سرکار خانم دکتر مریم فراهانی این جلسه را همراهی نمودند.

در این کرسی ضمن توجه به دگرگونی‌های زندگی جوامع انسانی به طور عام و فضاهای عمومی شهری به طور خاص، در مورد بازنگری فضاهای عمومی شهری جهت ارتقاء تعاملات اجتماعی و رقابتی کردن این فضاها به‌منظور بهبود کیفیت فضاهای عمومی شهری به‌عنوان فضای تعاملی در شهرها، استفاده بیشتر مردم از فضای مجازی، اهمیت جایگاه فناوری در توانایی برای افزایش ارتباط با کاربران (بالقوه)، تبدیل تولید فضاهای باز عمومی به یک فرآیند تعاملی و امکان توانمندسازی و مشارکت اجتماعی خلاق پرداخته شد.

با توجه به پیشرفت روزافزون فناوری­های نوین و استفاده از آن‌ها توسط معماران، برنامه­ریزان و طراحان شهری در عرصه­های عمومی جهان، بر ضرورت پرداختن به این موضوع امری تأکید شد و به طور مفصل بدان پرداخته شد و همچنین فناوری­های معرفی شده در این کرسی شامل فناوری‌های تسهیل‌کننده، فناوری­های دعوت‌کننده و فناوری­های تشویق‌کننده بود.