دیدار معاون پژوهشی با اعضای هیات علمی دانشکده هنرهای کاربردی

۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۳ کد : ۴۱۰۶ اخبار پژوهشی و فناوری
تعداد بازدید:۳۲۱

در جریان دیدارهای دوره‌ای با اعضای هیات علمی دانشکده‌ها برای آشنایی با مشکلات و موانع پژوهش در دانشکده‌ها، آقای دکتر رنجبران (معاون پژوهش و فناوری دانشگاه هنر) روز دوشنبه 17 بهمن‌ماه در سالن جانبزرگی (که برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی تدارک دیده شده بود) حضور یافتند و از نزدیک در جریان فرصت‌ها و موانع پژوهش در این دانشکده‌ قرار گرفتند.

 

در جریان این دیدار، معاون پژوهشی دانشکده هنرهای کاربردی (آقای دکتر شیخی) خواستار اصلاح بند 10 آئین‌نامه پژوهشی برای حذف الزام اعضای هیات علمی به ارائۀ مقاله پس از اتمام طرح پژوهشی شدند. همچنین شرکت‌کنندگان در جلسه در تفکیک نشریات دو دانشکدۀ هنرهای کاربردی و تجسمی، که تحت نام فصلنامۀ «نامۀ هنرهای تجسمی و کاربردی» در دانشگاه هنر چاپ می‌شود و نیز بازبینی داوری مقالات متفق‌القول بودند.

آسان‌سازی تدریس پژوهش به دانشجویان و نیز فراهم شدن بستری برای تمرین مقاله‌نویسی از طریق انتشار نشریاتی داخلی برای پذیرش مقالات دانشجویی نیز از موارد طرح شده از طرف مدیر گروه فرش (آقای دکتر اربابی) و رئیس دانشکده (آقای دکتر تندی) بودند. 

تبعیض‌های احتمالی در برخورد با طرح‌های پژوهشی با مبالغ پائین و نیز تطویل روند مالی چاپ کتاب‌ها از دیگر گلایه‌های شرکت‌کنندگان بود.

اعضای حاضر بر شفافیت، اطلاع‌رسانی و به‌روزرسانی آئین‌نامه گرنت اعضای هیات علمی تاکید کرده و خواستار استفاده از پتانسیل‌های موجود در تفاهم‌نامه‌های موجود در دانشگاه هنر برای ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای دانشجویان و اساتید شدند.

کارآموزی دانشجویان از طریق دفتر ارتباط با جامعه و صنعت، تسهیل درج مقالات اعضای هیات علمی در ایران‌داک توسط معاونت پژوهشی دانشگاه با ایجاد حساب کاربری مشترک و نیز توسعه مجلۀ دستاورد از مجله‌ای تخصصی در زمینۀ طراحی صنعتی به همه رشته‌های مرتبط با هنرهای کاربردی، از موارد طرح شده از سوی مدیرگروه رشتۀ طراحی صنعتی (دکتر حجتی‌امامی) بود.