کتاب مدیریت پروژه‌های پژوهشی توسط انتشارات دانشگاه هنر منتشر شد

۱۵ آذر ۱۳۹۹ | ۰۱:۲۰ کد : ۳۹۳۳ اخبار پژوهشی و فناوری تازه‌های کتاب
تعداد بازدید:۳۷۴۹

 

این کتاب، رویکردی تلفیقی را بین مبانی تخصصی مدیریت پروژه از یکسو و نیازها و ضروریات فعالیتهای پژوهشی از سوی دیگر، ارائه می‌کند. روشهای حرفه‌ای مدیریت پروژه همواره به عنوان ابزاری کارآمد برای بهینه‌سازی نتایج یک طرح و کمینه‌سازی زمان و هزینه، محسوب می‌شوند. استفاده از این ابزار سودمند و اثرگذار در حوزه پژوهش و ارائه روشهایی برای توانمندسازی پژوهشگران کشور در مدیریت بهینه زمان و هزینه در اجرای فعالیتهای پژوهشی خود، هدف اصلی از تألیف کتاب حاضر محسوب می‌شود. 


مخاطب این کتاب در اولویت نخست، پژوهشگران جامعه دانشگاهی کشور هستند که مجموعه‌ای از اساتید توانمند تا همکاران جوان و نوپژوهشگر ایشان یعنی دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی را شامل میگردند. ضمن اینکه مطالب ارائه شده در کتاب می‌تواند برای تمامی مؤسسات و شرکتهای حرفهای و تخصصی که بخشی به نام تحقیق و توسعه را در خود ایجاد نموده‌اند، قابل استفاده باشد. مدیریت سازمانهایی که اساس آنها بر تعریف و اجرای طرحهای پژوهشی بنانهاده شده است نیز در این کتاب مورد واکاوی قرار گرفته است.


محمدحسین محمودی ساری مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترای تخصصی را در دانشگاه تهران گذرانده و زمینه پژوهشی تخصصی وی، مجموعه‌ای از زیر حوزه‌های مدیریت پروژه و ساخت نظیر مدیریت پروژههای چندتخصصی، مدیریت پورتفولیو، هدایت نیروی انسانی، مدیریت پژوهش، مدیریت کارگاه، قوانین و قراردادها و مدیریت ساخت و ساز سبز است. وی تاکنون 2 کتاب، ۸ مقاله منتشره در مجلات تخصصی و بیش از ۳۰ مقاله ارائه‌شده در همایشهای ملی و بین‌المللی از جمله در کشور اطریش، سوئیس و آلمان را در کارنامه خود دارد. ضمن اینکه تجربه دهها طرح عمرانی در دانشگاه هنر و در سطح صنعت ساختمانی کشور نیز در سوابق حرفه‌ای او به چشم میخورد. وی هم اکنون استادیار مدیریت پروژه و ساخت در دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه هنر است.