کتاب «مدیریت خدمات طراحی: در پروژه‌های چندتخصصی» توسط انتشارات دانشگاه هنر منتشر شد

۱۸ آبان ۱۳۹۹ | ۰۹:۴۷ کد : ۳۸۶۰ اخبار پژوهشی و فناوری تازه‌های کتاب
تعداد بازدید:۳۰۳۹


این کتاب، رویکردی میان تخصصی را در مدیریت پروژه مطرح می‌کند و تلاش می‌کند تا بخشی از خلأ متون حرفه‌ای در این حوزه علمی را پرکرده و مخاطب را با ویژگی‌های این زمینه از علم مدیریت، آشنا سازد. بسیاری از پروژه‌های بزرگ مقیاس نظیر ساختمان‌های بلندمرتبه هوشمند، نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها، تخصص‌های مختلفی را در مراحل طراحی و ساخت، درگیر می‌کنند که ایجاد هماهنگی بین آنها و حرکت یکپارچه، منظم و سازمان یافته افراد گروه مجری پروژه با نگاه‌ها و زمینه‌های تخصصی کاملا متفاوت، همواره با چالش‌هایی خاص و عمیق همراه است.


مدیریت این چالش‌ها و هدایت گروه منظم فعال در چنین پروژه‌هایی، نیازمند  تسلط بر دانشی است که چگونگی تعامل و همکاری متقابل بین زمینه‌های تخصصی متنوع را توصیف می‌کند. مروری بر برخی جنبه‌های این دانش حرفه‌ای، در فصول متوالی این کتاب انجام می‌شود تا مخاطب را، اعم از دانشجویان رشته مدیریت یا مدیران حرفه‌ای پروژه، به خود جذب نماید.
محمدحسین محمودی‌ساری مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترای تخصصی را در دانشگاه تهران گذرانده و زمینه پژوهشی تخصصی وی، مجموعه‌ای از زیر حوزه‌های مدیریت پروژه و ساخت نظیر مدیریت پروژه‌های چندتخصصی، مدیریت پورتفولیو، هدایت نیروی انسانی، مدیریت پژوهش، مدیریت کارگاه، قوانین و قراردادها و مدیریت ساخت و ساز سبز است. وی تا کنون یک کتاب، ۸ مقاله منتشره در مجلات تخصصی و بیش از ۳۰ مقاله ارائه شده در همایش‌های ملی و بین‌المللی از جمله در کشور اطریش، سوئیس و آلمان را در کارنامه خود دارد. ضمن اینکه تجربه ده‌ها طرح عمرانی در دانشگاه هنر و در سطح صنعت ساختمانی کشور نیز در سوابق حرفه‌ای او به چشم می‌خورد. وی هم اکنون استادیار مدیریت پروژه و ساخت در دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه هنر است.


مطالعه کتاب مدیریت خدمات طراحی: در پروژه‌های چندتخصصی به دانشجویان رشته معماری توصیه می‌شود.
کتاب‌های انتشارات دانشگاه هنر در سامانه انتشارات دسترسی است.