دعوت از هنرمندان، اساتید و دانشجویان هنر، برای شرکت در پنجمین همایش و جشنواره بین‌المللی شبکه جهانی آموزش و پژوهش‌های علمی (یوسرن) با حضور دانشمندان، دانشجویان و دانش پژوهان ۲۹ کشور دنیا

پنجمین همایش و جشنواره بین‌المللی شبکه جهانی آموزش و پژوهش‌های علمی (یوسرن) با حضور دانشمندان، دانشجویان و دانش پژوهان ۲۹ کشور دنیا در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار خواهد شد
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۰:۵۰ کد : ۳۵۳۵ اخبار پژوهشی و فناوری
تعداد بازدید:۲۷۳۵

 

دکتر نیما رضایی، استاد ایمونولوزی و معاون بین‌الملل دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با ارسال نامه‌ای به «گروه همکاری‌های علمی و هنری با جامعه» دانشگاه هنر، از اساتید و دانشجویان رشته‌های هنری دعوت کرد تا در پنجمین همایش شبکه جهانی یوسرن به میزبانی آن دانشگاه شرکت نمایند.

 

یوسرن (USERN) شبکه جهانی آموزش و پژوهش علمی است که مخفف Universal Scientific Education and Research Network می‌باشد. این شبکه در اواخر سال ۲۰۱۵ تاسیس و اساسنامه آن نوشته شده است. 


یوسرن با هدف گسترش آموزش و پژوهش علمیِ اخلاق محور و بشردوستانه و در نهایت پیشرفت علم برای اهداف غیرنظامی و مصالح عمومی در ۲۲ رشته علمی در دنیا ایجاد شده است. اجرای پروژه‌های علمی بین‌المللی، بین رشته ای و ایجاد بستری برای ارتباط بهتر میان پژوهشگران جوان و دانشمندان مجرب در تمام دنیا از برنامه های پیش روی این شبکه است. موسس یوسرن، دکتر نیما رضائی هدف از تاسیس این شبکه را از بین بردن هر گونه مرزی برای علم و دانش مطرح می کند. مرزهای بین رشته های مختلف با فوق تخصصی شدن رشته ها روز به روز بیشتر می شود و مرزهای جغرافیایی هم می تواند مانع پیشرفت سریع علم شود. مرز دیگری که در روابط علمی افراد به چشم می خورد مرز میان دانشمندان با تجربه و پژوهشگران و دانشمندان جوان است. ایجاد یک شبکه علمی جهانی برای گسترش ارتباطات علمی بدون مرز بین رشته ای، مرز جغرافیایی و مرز میان دانشمندان با تجربه و جوان چشم اندازی است که یوسرن برای رسیدن به آن در تلاش است.


بورد مشاورین علمی این شبکه متشکل از دانشمندان یک درصد برتر تمام ۲۱ رشته علمی که توسط ESI معرفی شده اند و برندگان جایزه #نوبل، ابل و جایزه یوسرن هستند.
تیم اجرایی یوسرن از دانشجویان و فارغ التحصیلان علاقه مند تشکیل شده است که به انجام امور اجرایی این شبکه می پردازند.


اسامی اعضای بورد مشاورین علمی و تیم اجرایی یوسرن در لینک زیر قابل دسترسی می باشد.
اعضای بورد مشاورین علمی و تیم اجرایی یوسرن


یوسرن برای پیشبرد اهداف متعالی خویش امکاناتی را برای انجام فعالیت علمی در قالب شبکه مجازی ایجاد کرده است. سایت یوسرن به آدرس usern.org پذیرای عضویت اساتید، پژوهشگران، دانشجویان و فارغ التحصیلان تمام ۲۱ رشته علمی از تمام جهان است.
اعضا یوسرن می توانند با تاسیس گروه های آموزشی و پژوهشی در حیطه مورد علاقه و تخصصی خود و یا عضویت در گروه های موجود به انجام پروژه های علمی بپردازند. این گروه ها پس از تایید توسط یکی از اعضای بورد مشاورین علمی می توانند فعالیت خود را آغاز کنند.
لیست گروه های موجود در یوسرن

کنگره بین المللی یوسرن از جمله سایر برنامه هایی است که هر ساله با سخنرانی دانشمندان یک درصد برتر و برندگان جایزه نوبل و ابل به صورت بین رشته ای برگزار می شود. کنگره سال ۲۰۱۶ در تهران برگزار شد و ۲۰ سخنران برتر جهان از ۴ قاره در آن به سخنرانی پرداختند. دومین کنگره یوسرن در سال ۲۰۱۷ در اوکراین برگزار خواهد شد.

هر ساله در اختتامیه کنگره در روز ۱۰ نوامبر که مصادف با روز جهانی علم برای صلح و پیشرفت است جایزه بین المللی یوسرن با هدف حمایت از دانشمندان جوان به پژوهشگران برتر زیر ۴۰ سال در ۵ دسته بندی اصلی علم شامل Formal Sciences, Physical Sciences, Biological Sciences, Medical Sciences, Social Sciences است اهدا می شود. 
بیش از ۴۰ مرکز علمی و دانشگاهی معتبر از سراسر دنیا حمایت علمی از این جایزه را اعلام کرده اند.


مراکز علمی و دانشگاهی حامی جایزه بین المللی یوسرن


یوسرن همچنین با انعقاد تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی با مراکز علمی دنیا و افتتاح دفاتری که به صورت افتخاری با تغییر نام خود به "یوسرن" حمایت خود از اهداف این شبکه را اعلام می‌کنند به توسعه هر چه بیشتر همکاری‌های جهانی می‌پردازد.


برگزاری سخنرانی هایی توسط دانشمندان خارج از کشور با برند "یوسرن تاک"، برگزاری کارگاه های علمی، ارائه گرنت های علمی پژوهشی، ارائه صفحه اختصاصی در سایت یوسرن برای بارگذاری رزومه علمی، امکان مشخص نمودن منتی و منتور علمی در سایت یوسرن از جمله سایر فرصت هاییست که یوسرن در اختیار پژوهشگران جوان قرار می دهد.
با افتتاح بیست و نهمین دفتر شبکه یوسرن در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و امضای #سی_و یک_امین قرارداد همکاری این شبکه، USERN هم اکنون مفتخر به حضور فعال دانشجویان در  شانزده شهر ایران و  هشت کشور دنیا می باشد. دفاتر فعال یوسرن در تبریز، آمل و مرکز تحقیقات بصیر با برگزاری کارگاه ها و نشست های علمی و نیز میزبانی  اولین مدرسه تابستانه یوسرن در آمل، گام هایی بلند و موثر برای گسترش علم بدون مرز و فعالیت های آموزشی و پژوهشی برداشته اند. 
دفتر یوسرن در مرکز پژوهش های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران یکی از اولین دفاتر یوسرن است که تاکنون میزبان تعداد زیادی از رویداد های علمی یوسرن بوده است. همکاری برای برگزاری USERN Talk ها و میزبانی جلسات علمی گروه های تحقیقاتی یوسرن از جمله این موارد است. این دفتر سالانه 10 گرنت پژوهشی به اعضای شبکه یوسرن که دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند اختصاص خواهد داد.


لینک درخواست گرنت پژوهشی USERN-SSRC

وب سایت رسمی یوسرن 
 آدرس ایمیل دفتر یوسرن
کانال اطلاع رسانی یوسرن
صفحه اینستاگرامی یوسرن

منبع: سایت دانشگاه علوم پژشکی تهران
 


برای دریافت پوستر جشنواره کلیک کنید.